Algemene Voorwaarden

Op deze pagina vindt u de algemene voorwaarden van DR Administraties B.V. die van toepassing zijn op alle diensten die wij aanbieden.

Definities

  • DR Administraties B.V.: DR Administraties B.V., gevestigd te Rotterdam onder KvK nr. 90308476.
  • Klant: degene met wie DR Administraties B.V. een overeenkomst is aangegaan.
  • Partijen: DR Administraties B.V. en klant samen.
  • Klant zal een individu zijn geregistreerd bij de KVK met een eenmanszaak/VOF danwel een Besloten vennootschap (B.V) alsmede zodanig geregistreerd bij de KVK

Artikel 1 - Toepasselijkheid algemene voorwaarden

  • Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle offertes, aanbiedingen, werkzaamheden, overeenkomsten en leveringen van diensten door of namens DR Administraties B.V..
  • Partijen kunnen alleen afwijken van deze voorwaarden als zij dat uitdrukkelijk en schriftelijk zijn overeengekomen.
  • Partijen sluiten de toepasselijkheid van aanvullende en/of afwijkende algemene voorwaarden van de klant of van derden uitdrukkelijk uit.

Artikel 2 - Aanbiedingen en offertes

  • Aanbiedingen en offertes van DR Administraties B.V. zijn vrijblijvend, tenzij daarin uitdrukkelijk anders vermeld.
  • Een aanbod of offerte is maximaal 1 maand geldig, tenzij een andere aanvaardingstermijn in het aanbod of de offerte staat vermeld.
  • Als de klant een aanbod of offerte niet binnen de geldende termijn aanvaardt, dan vervalt het aanbod of de offerte.
  • Aanbiedingen en offertes gelden niet voor uitbreiding van bestaande overeenkomsten, tenzij partijen dit uitdrukkelijk en schriftelijk zijn overeengekomen.

Artikel 3 - Aanvaarding

  • Bij aanvaarding van een vrijblijvende offerte of aanbieding, behoudt DR Administraties B.V. zich het recht voor de offerte of het aanbod alsnog binnen 3 dagen na ontvangst van de aanvaarding in te trekken, zonder dat de klant hieraan enige rechten kan ontlenen.
  • Mondelinge aanvaarding van de klant verbindt DR Administraties B.V. slechts, nadat de klant deze schriftelijk (of elektronisch)de offerte en de voorwaarden (separaat) heeft bevestigd / geaccordeerd

Artikel 4 - Prijzen

  • Alle prijzen die DR Administraties B.V. hanteert zijn in euro's, zijn exclusief btw en exclusief eventuele overige kosten zoals administratiekosten, heffingen en reis-, verzend- of transportkosten, tenzij uitdrukkelijk anders vermeld of anders overeengekomen.
  • Alle prijzen die DR Administraties B.V. hanteert voor zijn diensten, op zijn website of die anderszins kenbaar zijn gemaakt, kan DR Administraties B.V. te allen tijde wijzigen.
  • Partijen komen voor een dienstverlening door DR Administraties B.V. een totaalbedrag overeen, eventueel aangevuld met extra kosten voor werkzaamheden die buiten het contract vallen (zoals overschrijding van het aantal te verwerken mutaties), deze extra kosten staan vermeld in de offerte.
  • DR Administraties B.V. heeft het recht de prijzen jaarlijks volgens index aan te passen.
  • Voorafgaand aan de ingang ervan zal DR Administraties B.V. prijsaanpassingen meedelen aan de klant.
  • De klant heeft het recht om de overeenkomst met DR Administraties B.V. op te zeggen indien hij niet akkoord gaat met de prijsverhoging. In acht nemend dat dit schriftelijk dan wel per email gebeurd en een opzegtermijn van 1 maand word gehanteerd.

Artikel 5 - Betalingen en betalingstermijn

  • Betaling van de contracten worden vooruit gefactureerd voor de periode van 1 maand na ontvangst van de eerste betaling zal DR Administraties B.V. de werkzaamheden aanvangen.
  • De klant dient betalingen vooraf binnen 14 dagen na ontvangst van de factuur te hebben voldaan.
  • Betalingstermijnen worden beschouwd als fatale betalingstermijnen. Dat betekent dat indien de klant het overeengekomen bedrag niet uiterlijk op de laatste dag van de betalingstermijn heeft voldaan, hij van rechtswege in verzuim en in gebreke is, zonder dat DR Administraties B.V. de klant een aanmaning hoeft te sturen c.q. in gebreke hoeft te stellen.
  • DR Administraties B.V. behoudt zich het recht voor om een levering afhankelijk te stellen van onmiddellijke betaling dan wel een zekerheidstelling te eisen voor het totale bedrag van de diensten of producten.

Artikel 6 - Gevolgen niet tijdig betalen

  • Betaalt de klant niet binnen de overeengekomen termijn, dan is DR Administraties B.V. gerechtigd de wettelijke rente van 8% per maand voor handelstransacties in rekening te brengen vanaf de dag dat de klant in verzuim is, waarbij een gedeelte van een maand voor een hele maand wordt gerekend.
  • Wanneer de klant in verzuim is, is hij bovendien buitengerechtelijke incassokosten en eventuele schadevergoeding verschuldigd aan DR Administraties B.V..
  • De incassokosten worden berekend aan de hand van het Besluit vergoeding voor buitengerechtelijke incassokosten.
  • Wanneer de klant niet tijdig betaalt, mag DR Administraties B.V. zijn verplichtingen opschorten totdat de klant aan zijn betalingsverplichting heeft voldaan.
  • In geval van liquidatie, faillissement, beslag of surseance van betaling aan de zijde van de klant, zijn de vorderingen van DR Administraties B.V. op de klant onmiddellijk opeisbaar.
  • Weigert de klant zijn medewerking aan de uitvoering van de overeenkomst door DR Administraties B.V., dan is hij nog steeds verplicht de afgesproken prijs aan DR Administraties B.V. te betalen.

Artikel 7 - Opschortingsrecht

Tenzij de klant een consument is, doet de klant afstand van het recht om de nakoming van enige uit deze overeenkomst voortvloeiende verbintenis op te schorten.

Artikel 8 - Verrekening

Tenzij de klant een consument is, doet de klant afstand van zijn recht om een schuld aan DR Administraties B.V. te verrekenen met een vordering op DR Administraties B.V..

Artikel 9 - Uitvoering van de overeenkomst

  • DR Administraties B.V. voert de overeenkomst naar beste inzicht en vermogen en overeenkomstig de eisen van goed vakmanschap uit.
  • DR Administraties B.V. heeft het recht om de overeengekomen dienstverlening (gedeeltelijk) te laten verrichten door derden.
  • De uitvoering van de overeenkomst geschiedt in onderling overleg en na schriftelijk akkoord en betaling van de eerste factuur door de klant.
  • Het is de verantwoordelijkheid van de klant dat DR Administraties B.V. tijdig kan beginnen aan de uitvoering van de overeenkomst.
  • Indien de klant er niet voor heeft gezorgd dat DR Administraties B.V. tijdig kan beginnen aan de uitvoering van de overeenkomst, komen de daaruit voortvloeiende extra kosten en/of extra uren voor rekening van de klant.

Artikel 10 - Informatieverstrekking door de klant

  • De klant stelt alle informatie, gegevens en bescheiden die relevant zijn voor de correcte uitvoering van de overeenkomst tijdig en in gewenste vorm en op gewenste wijze beschikbaar aan DR Administraties B.V..
  • De klant staat in voor de juistheid, volledigheid en betrouwbaarheid van de ter beschikking gestelde informatie, gegevens en bescheiden, ook indien deze van derden afkomstig zijn, voor zover uit de aard van de overeenkomst niet anders voortvloeit.
  • Indien en voor zover de klant dit verzoekt, retourneert DR Administraties B.V. de betreffende bescheiden.
  • Stelt de klant niet, niet tijdig of niet behoorlijk de door DR Administraties B.V. redelijkerwijs verlangde informatie, gegevens of bescheiden beschikbaar en loopt de uitvoering van de overeenkomst hierdoor vertraging op, dan komen de daaruit voortvloeiende extra kosten cq boetes (belastingdienst) en extra uren voor rekening van de klant.

Artikel 27 - Toepasselijk recht en bevoegde rechter

  • Op iedere overeenkomst tussen partijen is uitsluitend het Nederlands recht van toepassing.
  • De Nederlandse rechter in het arrondissement waar DR Administraties B.V. is gevestigd / praktijk houdt / kantoor houdt is exclusief bevoegd om kennis te nemen van eventuele geschillen tussen partijen, tenzij de wet dwingend anders voorschrijft.

Opgesteld op 28-09-2024